Rekonstrukce na železnici
Štítky:
železnice | dráha | pendolino | rekonstrukce
Tak nám začli rekonstruovat trať! Je to sice hezké, ale dle mého názoru zbytečné. Co se děje? Z Chebu na státní hranici - tedy 9,5 km trať bude zmodernizována - kompletní vytrhání kolejnic, typ na regionální tratě, odstranění štěrku, úprava a oprava propustků a mostků, mostů, valů. Co bude nové? Nové budou koleje určené pro vyšší rychlost, opraví se elektrické vedení, které je však pouze v délce zhruba 4 km na celé dráze a dále se připraví pouze patky pro možné budoucí namontování sloupů s elektrickým vedením. Dále se zrekonstruují zastávky.
No a nechápu, proč se to dělá. Jelikož Pendolinu tudy jezdit nebude - důvody jsou dva - za prvé by se muselo nechat certifikovat pro německé tratě a sladit se s tamním zabezpečovacím zařízením, jen si vzpomeňme, jak to probíhalo v Česku. Druhým důvodem je, že Pendolinu jede na elektriku, no a tak končí v polovině rekonstruované trati. No a proč není trať dále elektrifikována? No, protože se čeká na chování v Německu - zda trať elektifikovat, či ne. On to bude problém, protože prý mají problém s výškou tunelů a vedení se jim tam jaksi nevleze a jestli se s tím bude něco dělat, těžko říct.
Takže koleje určené pro rychlé vlaky, s náklopnou skříní, mohou využítí leda tak DB s jejich soupravami s náklopnou skříní, které sem však zajíždějí po 4 párech denně, možná zrychlí o 5 minut, jen tipuji. Takže opravdu kvalitní záměr za cca 446 milionů korun.